„Drum Sigur spre o meserie adevarata”, un nou proiect al Scolii de Valori in parteneriat cu Electrica S.A., dedicat elevilor de liceu din Ploiesti si Brasov

„Drum Sigur spre o meserie adevarata”, reprezinta un nou proiect al Scolii de Valori in parteneriat cu Electrica S.A, dedicat elevilor din cadrul liceelor tehnologice cu scopul de a-si gasi mai usor locul pe piata muncii.

Astfel, in următoarele luni, 30 de tineri din Ploiești și Brașov vor trece printr-o experiență ce îmbină dezvoltarea personală, deprinderea de abilități utile pentru o viitoare profesie și inspirație de la specialiști din domeniul tehnic.

Reprezentanții Electrica S.A ne împărtășesc motivația lor: „Suntem mândri să ne implicăm într-un nou proiect, “Drum sigur spre o meserie adevărată”, derulat în colaborare cu Școala de Valori. Scopul acestuia este de a oferi suport în pregătirea de specialitate și creşterea șanselor de angajare a viitorilor absolvenți ai liceelor cu profil tehnologic. Astfel, elevii din clasa a XI-a de la Licee Tehnologice din Ploieşti și Brașov participă la workshopuri de educație non-formală, dar și la prezentări susţinute de specialişti din cadrul Electrica, pentru a afla mai multe informaţii despre activitatea de electrician, urmând ca cei care doresc să aleagă această meserie să fie consiliaţi de către aceștia”.

Pe 31 octombrie și 1 noiembrie au avut loc primele două ateliere de educație nonformală, desfășurate la Stația de Transformare Nord din Ploiești, unde compania Electrica ne-a pus cu generozitate la dispoziție o sală de curs. 15 liceeni de clasa a 11-a, profil tehnic – energetic, de la Liceul Tehnologic “1 Mai” din Ploiești, au început să-și exploreze și să-și crească potențialul, ghidați de Ionela, trainer în echipa Școala de Valori.

Ionela a propus câteva teste și jocuri prin intermediul cărora tinerii să devină mai conștienți de propria lor personalitate, de stilul de lucru, dar și de impactul pe care îl au, fiecare dintre ei, asupra echipei. La “proba practică”, împărțiți pe echipe, adolescenții au construit câte un turn din paie de plastic, iar la final au tras concluziile asupra punctelor forte ale activității desfășurate, dar și a celor ce merită îmbunătățite.

 

Ce impact au avut atelierele?

Cele două zile de sesiuni i-au ajutat pe elevi să se autocunoască, dar și să înțeleagă importanța comunicării și a feedbackului transmis corect în situații de viață și de lucru.

Colega noastră Gabriela, Project Manager, ne-a lăsat câteva impresii la cald de la ateliere: „Pentru mine, proiectul este o sursă de confirmări și surprize plăcute. Adolescenții din proiect se dovedesc foarte receptivi și avizi de informație și autocunoaștere. Asta este o confirmare a faptului că acest segment de vârstă este unul foarte deschis, în ciuda tuturor dificultăților și nuanțelor inerente procesului de comunicare cu adolescenții”.

Surpriza constă în reacția lor la acest curs: s-au întors la timp și dornici de lucru după prima zi; s-au declarat extrem de curioși și surprinși de ce au aflat despre ei. Aceasta este dovada faptului că educația non-formală trebuie să înceapă să își găsească locul cât mai mult în educația copiilor noștri, la toate vârstele și la toate nivelurile.

Și Ionela, Trainer, a fost impresionată de interacțiunea cu participanții: „Fiind pentru prima dată implicați într-un atelier non-formal, în afara școlii, liceenii au fost încântați de modul în care putem învăța prin joc. I-am regăsit dornici să asculte și să vadă viața și din alte unghiuri. Unii dintre ei par lipsiți de motivație, însă fiecare este mânat de un vis. Chiar dacă în două zile nu putem apăsa pe un buton pentru ca imediat adolescenții să se transforme în tineri responsabili, am convingerea că le-am deschis dorința de a asculta activ și curiozitatea de a cunoaște. Pot spune că la finalul atelierului am văzut 16 oameni mai încrezători, bucuroși că și-au regăsit forța interioară și că s-au cunoscut mai bine între ei”. 

Ce urmează?

La Ploiești, următoarele două sesiuni vor avea lor în perioada 22-23 noiembrie, apoi ne vom revedea cu elevii pe 13 și 14 decembrie. În Brașov, primele sesiuni au loc pe 8 și 9 noiembrie, apoi 20-21 noiembrie, urmând ca pe 17 și 18 ianuarie să se desfășoare ultimele ateliere.

Pe lângă atelierele de educație nonformală, elevii vor merge în vizită la sediile locale ale companiei Electrica SA, pentru a descoperi mediul de lucru de acolo, și vor interacționa cu profesioniști din domeniul electric, în căutare de inspirație pentru viitoarea meserie.

Sursa: Scoala de Valori

This entry was posted in Dezvoltare profesionala and tagged . Bookmark the permalink.

Comments are closed.