4 reguli simple pentru motivarea angajatilor

Un angajat motivat are toate sansele sa devina un angajat valoros. Companiile folosesc diferite strategii pentru a-si pastra angajatii motivati. Sunt numeroase  exemplele unor firme care ofera chiar si recompense mai putin obisnuite in dorinta de a-si mentine oamenii entuziasti, inspirati si increzatori in perspectivele lor.

Sunt insa cateva lucruri simple, de care orice angajator se poate folosi pentru a creste gradul de implicare a angajatilor.

Asigurati-va ca stiu ce asteptari aveti de la ei
O buna comunicare este cheia succesului. Un angajat care stie de la bun inceput ce are de facut, iar pe parcurs primeste in mod constant informatiile de care are nevoie poate ajunge mai usor la performantele pe care le asteptati de la el.  

O solutie folosita frecvent de angajatori pentru a facilita comunicarea este planificarea unor sedinte zilnice, in care se evalueaza statusul anumitor sarcini de indeplinit, se planifica si se lamuresc diverse aspecte, astfel incat fiecare membru al echipei sa stie ce are de facut. Aceste minute alocate unor astfel de intalniri pot fi extrem de profitabile, intrucat oamenii vor incepe munca bazandu-se pe un plan clar si coerent.

Aratati-le ca sunt apreciati
Desi o marire de salariu sau un bonus generos pot sa insemne foarte mult la capitolul motivare, exista si alte modalitati prin care angajatilor li se poate arata ca sunt apreciati. Acordati-le credit atunci cand au idei bune, subliniind contributia lor in fata intregii echipe. O mana intinsa si cateva cuvinte de apreciere ii pot stimula sa se implice mai mult si mai eficient in activitatea lor.

Implicati-i in rezolvarea problemelor atunci cand au facut greseli
Greselile sunt de cele mai multe ori inevitabile, iar modul in care sunt ele indreptate si felul in care angajatii invata din aceste experiente sunt esentiale pentru cresterea performantei. Atunci cand este posibil, este important sa-i oferiti angajatului care a gresit sansa de a rezolva problema. Iar daca are nevoie de ajutor, sa i-l acordati. Delegarea altor membri ai echipei pentru rezolvarea problemei il poate face pe angajatul respectiv sa se simta exclus. Implicarea in rezolvarea situatiei il poate determina ca pe viitor sa fie mai responsabil si mult mai atent.

Incearcati sa mentineti un mediu de lucru placut
Se stie ca o anumita doza de stres poate sa stimuleze performantele. Insa desfasurarea activitatii sub presiune constanta poate sa transforme un angajat bun intr-unul nemultumit si, prin urmare, mai slab. Un mediu de lucru in care oamenii se bazeaza pe reguli rezonabile, dar ferme va ajuta la crearea unui climat in care starile de criza sau conflictele vor aparea mai rar. Profitati de zilele sau momentele in care volumul de munca este mai redus si valorificati timpul pentru activitati de team building.

This entry was posted in Resurse Umane. Bookmark the permalink.

Comments are closed.